Outrup GUB
Menu

Menu

ForsideGymnastikHold oversigtBungee FitnessYin YogaJunping FitnessBootcamp i FitnessGymnastik udvalgJTH BlaabjergJTH Blaabjerg Spring 2024-25JTH Rytme 2024-25Galleri JTH BlåbjergHoldleder JTH BlaabjergPowertumbling BoblerholdetTalentholdetEliteholdet Senior 2x pr ugeEliteholdet- 4x pr. UgeTilmelding & kalenderIdræt om DagenIdræt om DagenInstruktører og UdvalgTilmeldingTilmelding Badminton Tilmelding Gymnastik Tilmelding Idræt om DagemTilmelding BillardTilmelding JTH Blaabjerg Tilmelding PowertumblingTilmeldning TennisTilmelding KroketTilmelding FloorballTilmelding Gåfællesskab Bungee FitnessYin YogaJunping FitnessBootcamp i FitnessTennisBadmintonFloorball KroketGåfællesskabBillardMedlems login BestyrelseVedtægterGalleri
Outrup gub - Vedtægter
.
Default image

.

VEDTÆGTER FOR OUTRUP GUB

 

§I FORENINGENS NAVN OG HJEMSTED

Foreningens navn er Outrup gymnastik-, ungdoms- og badminton- forening (G.U.B. - Outrup) og dens hjemsted er i Varde kommune.

§ 2 FORENINGENS FORMÅL

Det er foreningens formål at samle medlemmerne for at fremme sammenhold og kammeratskab. Dette søges opnået gennem idræt, folkeligt arbejde og andre kulturelle aktiviteter.

§ 3 MEDLEMSKAB

 Foreningen er tilsluttet DGI SYDVEST under danske gymnastik & idrætsforeninger (DGI) samt specialforbund under DIF.

§ 4

Enhver, der kan tilslutte sig foreningens formålsparagraf, kan optages som medlem.

§5 KONTINGENT

1. AKTIVE medlemmer betaler grundkontingent og aktivitets-kontingent.

2. PASSIVE medlemmer betaler kun grundkontingent.

3. GRUNDKONTINGENTETS størrelse fastsættes for et år ad gangen af foreningens bestyrelse.

4. AKTIVITETSKONTINGENTETS størrelse fastsættes for et

år ad gangen af foreningens aktivitetsudvalg.

5. Passive medlemmer har stemmeret ved generalforsamlingen, Jfr. dog §7, stk. 7 og 8.

§6 EKSKLUSION

Bestyrelsen kan ekskludere et medlem når særlige forhold giver anledning dertil.

Bestyrelsens beslutning herom kræver dog, at mindst 2/3 af bestyrelsen har stemt for eksklusionen.

Hvis det pågældende medlem ønsker det, skal sagen behandles på den følgende generalforsamling.

 

§7 ORDINÆR GENERALFORSAMLING

 Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år senest 10/12 uger efter regnskabsårets afslutning.

Indkaldelse til generalforsamling sker med mindst 3 ugers varsel ved meddelelse i dagspressen eller digitale medier. Dagsordenen bekendtgøres senest 8 dage for generalforsam- lingen på tilsvarende måde.

§8 DAGSORDEN

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal omfatte følgende punkter:

1. Valg af ordstyrer og skriftefører

2. Formandens beretning, herunder næste års arbejde.

3. Udvalgenes beretning, herunder næste års arbejde. 4. Revideret regnskab forelægges til godkendelse.

5. Behandling af eventuelt indkomne forslag.

6. Valg af formand. (hvert andet år - ulige år)

7. Valg af kasserer. (hvert andet år - lige år)

8. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.

9. Valg af revisorer og suppleanter.

: Formand og kasserer skal være myndige (over 18 år).

10. Evt.

Generalforsamlingen vælger sin ordstyrer, der ikke bør være medlem af foreningen, til at lede forhandlingerne.

§9 GENERALFORSAMLINGENS LEDELSE

Beslutningen træffes ved simpel stemmeflertal. Ordstyreren bestemmer afstemningsmåden.

Dog skal på begæring af blot ét stemmeberettiget medlem af- stemning og valg ske skriftligt, ligesom alle afstemninger om eksklusion skal foregå skriftligt.

formanden bestemmer.

Vedtægter Outrup GUB

Generalforsamlingens beslutninger optages i en protokol, hvori også et referat af forhandlingerne optages i det omfang,

  

§ 10 EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen eller når % af foreningens stemmeberettigede medlemmer stiller skriftligt krav herom. I sidstnævnte tilfælde skal general- forsamlingen afholdes senest 1 måned efter, at begæring herom er fremsat overfor bestyrelsen med oplysninger om det emne, der ønskes behandlet.

§ 11 BESTYRELSE-VALG

Bestyrelsen varetager foreningens daglige ledelse og repræsenter foreningen i alle forhold.

De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter foreningen i henhold til lovene.

Bestyrelsen består af en formand, en kasserer og yderligere 2 medlemmer fra hvert udvalg.

Valgbar til bestyrelsen er alle med stemmeret. Mindst 3 bestyrelses- medlemmer skal være over 18 år. Alle valg gælder for 2 år. Halvdelen af bestyrelsen er på valg hvert år.

Bestyrelsen er bemyndiget til efter behov at nedsætte aktivitetsudvalg. Ejere af lokaler m.m. kan ikke være medlem af bestyrelsen, såfremt lejemålet udgør mere end 10% af foreningens samlede driftsudgifter.

§ 12 KONSTITUERING-TEGNINGSRET

Bestyrelsen konstituerer sig snarest-dog inden 14 dage efter generalforsamlingen på et bestyrelsesmøde, med næstformand, sekretær og suppleant for kassereren. Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.

Bestyrlesen er kun beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, hvoriblandt formanden eller næstformanden er

tilstede. Foreningen daglige ledelse varetages af et forretningsudvalg,

bestående af formand, kassereren, næstformanden og sekretær. Bestyrelsen fastsætter forretningsordenen for såvel bestyrelsens

 forretningsudvalgets arbejde. I formandens forfald indtræder næstformanden i hans sted. Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol.

Foreningen tegnes af formanden. Ved økonomiske dispositioner ud over den normale drift kræves Dog underskrift af såvel formand, kasserer og næstformand.